|
|
برخى معتقدند كه خدا همه چيز و همه چيز خداست و يا موجودات جزئى از خدا هستند آيا اين عقيده صحيح است؟ |
اوّلا بايد توجّه داشت كه ما كه مى گوييم خدا، چگونه خدا را مى سناسيم، منظور از خدا يك هستى بى نهايتى است كه داراى تمام كمالات غيرمحدود است و هستى و ساير كمالات وى از آن خود اوست.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
خدا چيست؟ و آيا با موجودات است و يا جداى از آنها؟ |
خدا هستى نامحدود و آفريدگار جهان و جامع همه كمالات است و نقص و عيبى در ذات وى راه ندارد و هستى او عين ذات مقدّسش مى باشد.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آيا خدا از ادراكات واقعى است يا اعتبارى؟ |
ادراكات واقعى چيزهايى است ك از واقع و خارج حكايت مى كند برخلاف ادراكات اعتبارى كه يك سلسله فرضهاى ذهنى هستند كه براى تأمين نيازهاى انسان در زندگى قرار داده مى شوند و ادراك خدا از جمله ادراكات واقعى است زيرا وجود خداوند در خارج يك واقعيّت اصيل است بلكه هر چيزى كه داراى واقعيّت است متكى به او است |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
خدا چگونه به وجود آمده است؟ |
خداوند موجودى است كه هستى عين ذات او است و داراى تمام كمالات غيرمحدود است و هيچگونه نقص و نياز و ناتوانى در ذاتش راه ندارد. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
وجود خدا را از قول يكى از دانشمندان بنويسيد؟ |
«المروءمورر» متخصص تحقيقات شيميائى ايالات متحده مى گويد: من به عنوان يك شيميدان به وجود خدايى حاضر و ناظر ايمان دارم و به عقيده ى من يك حكمت عاليه ى لاهوتى تمام دنيا و مافيها را آفريده و آن همانا پروردگار بزرگ است در نظر من غيرممكن است كه قوانين ونواميس جهان در نتيجه ى تصادف به وجود آمده باشد چون قانون و نظم و عقل و ذكاء لازم و ملزوم همند و چنانچه كسى ادعاى تصادف بكند فوق العاده عجيب و شگفت انگيز است |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
برخى معتقدند كه خدا همه چيز و همه چيز خداست و يا موجودات جزئى از خدا هستند آيا اين عقيده صحيح است؟ |
بايد توجّه داشت كه ما كه مى گوييم خدا، چگونه خدا را مى سناسيم، منظور از خدا يك هستى بى نهايتى است كه داراى تمام كمالات غيرمحدود است و هستى و ساير كمالات وى از آن خود اوست.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
خدا چيست؟ و آيا با موجودات است و يا جداى از آنها؟ |
خدا هستى نامحدود و آفريدگار جهان و جامع همه كمالات است و نقص و عيبى در ذات وى راه ندارد و هستى او عين ذات مقدّسش مى باشد.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
خدا چگونه به وجود آمده است؟ |
خداوند موجودى است كه هستى عين ذات او است و داراى تمام كمالات غيرمحدود است و هيچگونه نقص و نياز و ناتوانى در ذاتش راه ندارد. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
وجود خدا را از قول يكى از دانشمندان بنويسيد؟ |
«المروءمورر» متخصص تحقيقات شيميائى ايالات متحده مى گويد: من به عنوان يك شيميدان به وجود خدايى حاضر و ناظر ايمان دارم و به عقيده ى من يك حكمت عاليه ى لاهوتى تمام دنيا و مافيها را آفريده و آن همانا پروردگار بزرگ است در نظر من غيرممكن است كه قوانين ونواميس جهان در نتيجه ى تصادف به وجود آمده باشد |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
چگونه خداوند مى تواند بى علّت باشد؟ |
خداوند علّت ندارد زيرا چيزى علّت مى خواهد كه در ذاتش اقتضاى وجود و هستى نباشد و ديگرى او را موجود كند به تعبير فلسفى ممكن، علّت مى خواهد و خداوند واجب الوجود است يعنى ذاتش عين وجود و هستى است و نياز به علّت ندارد./ |
|
|
|
|
|
|
|