|
|
اهمیت شناخت نشانه های ظهور چیست؟ |
هرمسئله ای که اهمیت و مقبولیت عمومی داشته باشد٬خطرات و تهدیدهایی نسبت به آن ازناحیه فرصت طلبان وجود دارد |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
احتمال بداء در نشانههای ظهور |
|
یکی از باورهای شیعه امامیه که به غلط مورد اعتراض دیگر فرقهها قرارمیگیرد، بداء است؛ زیرا تصوّر میشود، مقصود از آن (ظهور بعد الخفاء) است، در حالی که شیعه بداء را به معنی (ابداء) میداند؛ نه آشکار شدن امری بر خداوند. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
مهدي (ع) و نداي مظلوميت حسين (ع) |
|
راجع به اينکه امام زمان (ارواحنا له الفداء) به هنگام ظهور چه مطالبي را مي گويند و با چه سخناني آغاز خواهند نمود، رواياتي است، از جمله ي آنها روايتي است که محدّث بزرگوار مرحوم شيخ علي يزدي حائري متوفاي سال 1333 هـ.ق نقل کرده است. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
سيره حکومتي حضرت مهدي(عج) |
|
روايات و قرائن مختلف، ثابت کرده است که سيره حکومتي حضرت مهدي(عج) به طور دقيق، همان روش حکومتي پيامبراکرم(ص) امام علي (ع) و ديگر امامان (ع) است. البته نبايد ازنگاه دور داشت که پيامبر (ص) و ائمه (ع) به جهت محدوديت ها و موانع تحميل شده فراواني، نتوانستند تمام اهداف خود را تحقق بخشند. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
شرايط جهاني در آخرالزمان |
|
در مقاله حاضر نويسنده با اشاره به وجود چالش بنيادين ميان دو جريان ماديگرا و توحيدي در مورد نظام آفرينش و آفريدگار آن، از وقوع دو جنگ جهاني در آخرالزمان با استناد به آيات قرآن و تفاسير معتبر خبر مي دهد كه با هم آن را از نظر مي گذرانيم و...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
شاخصههاي حكومت امام زمان(عج) از زبان رحيمپور ازغدي |
|
حسن رحيمپور ازغدي طي سخنراني مشروحي شاخصههاي حكومت امام زمان(عج) را تببين و بررسي كرد. "خبرنامه دانشجويان ايران " متن سخنراني حسن رحيمپور ازغدي درباره ويژگيهاي حكومت مهدوي را به شرح ذيل منتشر كرد و... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ايرانيان و نقش آنان در دوران ظهور |
|
اينك در ادامه اين مطلب، آيهاىديگر مورد بررسى قرار گرفته و پساز آن تعدادى از رواياتى كه در آنها بهستايش ايران پرداخته شده، بيانمىگردد و... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نهضت امام خميني (ره)زمينه ساز ظهور دولت حضرت مهدي (عج ) |
|
« اين نهضت مقدس براي انقلاب بزرگ مهدي موعود است » . اين سخن علاوه بر داشتن تصريح به اين موضوع از آخرين سخنان امام قبل از رحلت ايشان است ; از اين جهت اين سخن از پختگي كامل براي بيان نقش نهضت امام و مسير حركت آينده برخوردار است .... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
یا مهدی(عج)ادرکنی |
|
كسي كه با معرفت امامش بميرد، مانند كسي است كه با حضرت قائم عليه السلام در خيمه اش بوده باشد. اين بشارت، براي كساني كه آرزوي درك زمان ظهور امامشان را دارند، بزرگ ترين مژده و بالاترين نويد است. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آثار قیام حضرت مهدی(عج) |
|
درباره امام عصر، عليهالسلام، و انقلاب جهانى آن حضرت پرسشهاى مختلفى مطرح است، از جمله اينكه: پس از اين انقلاب چه تحولاتى درجهان رخ مىدهد، و قيام عدالتگسترمهدوى چه آثارى در زندگانى بشر بهجا مىگذارد؟ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
او می آید............او کی میآید؟ |
|
يكى از پرسشهايى كه در موضوع مهدويت مطرح است همواره مطرح شده، زمان ظهور حضرت مهدى به عنوان آخرين ذخيره الهى است. به گونهاى كه تاريخچه اين سؤال به سالها قبل از تولد آن حضرت باز مىگردد. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نشانههاي ظهور |
|
در كتاب نورالابصار از امام محمدباقر(ع) در مورد نشانههاي ظهور روايت شده است: «آنگاه كه مردان شبيه زنان شوند و زنان شبيه به مردان، زنان بر زين اسبان نشينند و مردم نمازها را از ياد ببرند و از شهوتهاي خويش فرمانبرداري كنند |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ثروت هاي دروني زمين در عصر ظهور |
|
يکي از بحث هاي که در زمان ظهور امام زمان (عج)مطرح مي شود، نحوه برخورد امام با انفال است. «انفال»در اصطلاح فقهاي اماميه، عبارت از اموالي است که به پيامبر و پس از او به جانشينان وي اختصاص دارد. آنان اموال را به هر نحو که مصلحت بدانند، مصرف مي کنند. اين يک نوع فضيلت و امتيازي است که خداوند به رسول و جانشينان رسولش عطا کرده است. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
313 نفر |
|
یکی از مسائل مهم درباره امام زمان (عج) و حوادث ظهور، مسئله 313 نفر از یاران آن حضرت است. برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که این عدد چه خصوصیتی دارد و چرا امام زمان (عج) باید 313 نفر یار داشته باشد و مگر با این تعداد می توان در قیام جهانی پیروز شود؟ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
حکومت جهاني واحد (1) |
|
مقاله پيش رو، با نگاهي به مفهوم حکومت جهاني واحد، به نقد و بررسي چنين حکومتي از دو منظر کاملاً متمايز سکولار و الهي مي پردازد. اردوگاه غرب در انديشه سياسي خود برساختار و محتواي ليبرال -دموکراسي پاي مي فشارد در حالي که مکتب اسلام در به تصوير کشاندن حاکميت جهاني، به نظريه عدالت جهاني در پرتو حکومت جهان گستر مهدوي مي انديشد. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
حکومت جهاني واحد (2) |
|
عوامل و عناصر ذيل، از جمله دست آويزهاي غرب سلطه جو براي حفظ و ثبات سلطه برجهان به شمار مي روند .. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
حکومت جهاني واحد (3) |
|
ليبرال ها دموکراسي را در بدترين حالت افراطي آن، تهديدي براي آزادي، مالکيت و فرهنگ به شمار مي آورند. در بهترين حالت وسيله اي براي آزادي است، مشروط به اين که اصول آن به گونه اي تجديد نظر و تعديل شود که از خطر استبداد مردمي محفوظ بماند. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آخرين انقلاب؛ انقلابي آخر (1) |
|
نظريه پردازان انقلاب و سياست گذاران معاصر، مي کوشند تحولات انقلابي غير منتظره را درک کنند. آموزه مهدويت و ماهيت انقلاب مهدوي در فرهنگ شيعه براي بسياري ازآنها، بسيار پيچيده و اسرار آميز مي نمايد. مقاله حاضر، کوششي است در عرضه مفهومي نظري درباره انقلاب بررسي صحت کاربرد اين واژه درباره خروج امام مهدي (عج) تبيين عوامل و پارادايم هاي وقوع هر انقلاب با تکيه بر ارکان سه گانه انقلاب (مردم، رهبري، ايدئولوژي)و تطبيق آن با اين مدل ها نشان داده شود |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آخرين انقلاب؛ انقلابي آخر(2) |
|
در هر انقلابي، وجود رهبري ضروري است که بتواند نارضايتي هاي موجود در جامعه را فعال سازد و آنها را به سمت براندازي هدايت نمايد بسياري از شکاف هاي سياسي، فکري، اجتماعي و...، در جوامع مختلف وجود دارد که به دليل فقدان چنين رهبراني، به انقلاب يا پديده اجتماعي مشابه تبديل نمي گردد |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
سير مهدويت؛ سياست متعالي (1) |
|
نوع بشر از بدو پيدايي تاکنون، سيري پيوسته، پويا و در عين حال پيچاپيچ و پر فراز وفرود را دنبال کرده و طي نموده است؛ سيري که همواره با هدايت همراه بوده و رو سوي مهدويت به عنوان محوريت و نقطه تعالي ووضعيت کمال مطلبو متعالي داشته است |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
سير مهدويت؛ سياست متعالي (2) |
|
بدين سان در مواجهه با اين موج نوپديد معنويت گرايي ديني واسلامي در ايران و ازايران که منجي گرايي و موعودگرايي مهدوي و مهدويت را در جبين و در جلوي خويش دارد و جلوه گر مي سازد.. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
سرانجام نظام سياسي جهان (1) |
|
بيشترانديشه ها، مذهب ها و نحله هاي فکري درپي ايجاد نظمي نوين و نظامي مطلوب براي آينده جهان اند. در سه دهه اخير، سه نظريه جهان گرايانه «پايان تاريخ»(فوکوياما)، «جنگ تمدن ها»(جمهوري اسلامي )و نظام کامل، قطعي و نهايي حکومت مستضعفان(امام زمان (عج))، بيش از ديگر نظريه ها توجه جهانيان و انديشه ورزان را به خود جلب کرده و نداي ساختن جهاني جديد را سر داده اند. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
سرانجام نظام سياسي جهان (2) |
|
درليبرال -دموکراسي، مجريان حکومتي تنها با رأي مردم و بدون توجه به اوامر ديني برگزيده مي شوند. به بيان ديگر، در اين راه، کافي است که به هر صورتي، نظر مردم را به سوي خود جلب کنند تا از سوي اکثريت آنان براي تصدي پست هاي دولتي انتخاب شوند... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
سرانجام نظام سياسي جهان (3) |
|
نظام اسلامي که پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران شکل گرفت، به صورت بهترين الگو و مهم ترين خواسته سياسي مبارزان مسلمان در جهان درآمد . |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
بررسی تطبیقی نبرد "قرقیسیا "و واقعه " آرماگدون " |
|
سپاهيانش را به قرقيسيا ميرساند و در آنجا هم به جنگ كردن ميپردازد. در اين جنگ صد هزار نفر از جباران و ستمكاران كشته ميشوند. پس از آن سفياني سپاهي را به كوفه گسيل ميدارد |
|
|
|
|
|
|
|