|
|
نهضت عاشورا و ضرورت مقابله با تحریف ها |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
مذاکره امام حسین(ع) با عمر سعد |
|
واى بر تو، اى پسر سعد، آیا از خدایى که بازگشت تو به سوى اوست، هراس ندارى؟ آیا با من مى جنگى در حالى که مى دانى من پسر چه کسى هستم؟ این گروه را رها کن و با ما باش که این موجب نزدیکى تو به خداست |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
فرهنگ عاشورا، آسیبها و تحریفها(2) |
نويسنده:علی آقا جانی قناد
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
فرهنگ عاشورا، آسیبها و تحریفها(1) |
نويسنده:علی آقا جانی قناد |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
کندوکاوی در خرافات و تحریفات عاشورا |
سیدمحمود طباطبایینژاد و امیرحسین ملکپور |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تحريفات مدرن نهضت كربلا |
هدف همة آموزههاي قدسي اديان و حوادث بزرگي که بر پيرامون آنها از طريق انبيا و اوصياي آنها و مؤمنان اتفاق افتاده، اين بوده که زندگي دنيايي انسان، اعم از زندگي شخصي و اجتماعي او را تحت تأثير قرار دهند ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تحریفات عاشورا |
نقل میكنند كه یكی از علمای بزرگ در یكی از شهرستانها تا اندازهای درد دین داشت و همیشه به این دروغهایی كه روی منبر گفته میشد اعتراض می كرد و تعبیرش هم این بود كه میگفت این زهرماریها چیست كه بالای این منبرها میگویند؟ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
وظیفه ما در قبال تحریفات |
پيغمبراكرم ( ص ) فرمود : « إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِی أُمَّتِی فَلْیُظْهِرِ الْعَالِمُ عِلْمَهُ وإلَّاْ فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ اللَّه "آنجا كه بدعتها و دروغها ظاهر می شود . ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آثار تحریف واقعیات |
اگر شما كاری انجام دهيد چه خوب و چه بد، اما آن كار بدون قصد از شما صادر شده باشد، اگر بد است مسؤول نيستيد و اگر خوب است پاداش نداريد... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
هدف قیام حسین در حماسه حسینی |
در رثاى قهرمان بگرييد براى اينكه احساسات قهرمانى پيدا كنيد، براى اينكه پرتوى از روح قهرمان در روح شما پيدا شود و شما هم تا اندازه اى نسبت به حق وحقيقت غيرت پيدا كنيد... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تحریف حماسه ی عاشورا در روضه های کربلا |
از جمله تحریفات عاشورا که در کتاب حماسه ی عاشورای استاد شهید مرتضی مطهری به آن پرداخته شده است، کشته شدن سیصد هزار نفر از دشمنان به دست امام حسین علیه السلام است که توضیح و تفصیل آن در ادامه می آید:... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
وظيفه علماء در قبال تحريفات عاشورا |
|
اولين وظيفه علما اين است كه با نقاط ضعف مردم مبارزه كنند، نه آنكه از آنها استفاده كنند. مثلا در جريان مجالس عزادارى و وعظ و خطابه ، امروز در نقطه ضعف در مردم هست ؛يكى اينكه علاقه شديد دارند كه در مجالس ، اجتماع و ازدحام زياد شود |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نگاهی به تحریفات عاشورا(شعر) |
متأسفانه در طول سالهاى اخير ـ و شايد به دليل بيتوجهى و كمكارى هنرمندان و شاعران طراز اول شيعه ـ شاهد برخى از انحرافات و عدول از اهداف راستين اين نهضت بزرگ، بهويژه در امر مداحى و سينهزنى بودهايم. مقاله حاضر به صورت اجمالى به نقد و بررسى برخى از اين موارد پرداخته است. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آيا قمه زني نوعي عزاداري است! |
يكي ... از دلايلي كه موافقان با قمه زني براي انجام كار خويش به آن استناد مي نمايند اين است كه قمه زني از مصاديق جزع و عزاداري است و چون جزع و عزاداري براي امام حسين علیه السلام مستحب و از شعائرالهي می باشد پس قمه زني نيز به تبع آن بايد جايز و حتي مستحب باشد. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
قمه زنی از دیدگاه حجت السلام قرائتی |
خیلی افرادی که مثلاً نوع خاصی عزاداری می کنند(از جمله قمه زنی)، این مثلاً پهلوی خودش، به عشق امام حسین است، اما وقتی فیلم برداری می کنند، می برند کشورهای خارج، یک روان شناس هم می گوید این ها یک مرض روانی دارند: خودزنی. خودشان را می زنند... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
قداست و تحريف ناپذيرى قيام عاشورا |
در ميان همه اين حوادث و در ميان همه گفتارها و رفتارهايى كه از انبيا و اوليا سر زده است، چيزى كه قابل تحريف و مسخ نيست و ممكن نيست كه آن را به غلط تفسير كنند اين است كه امام حسين(عليه السلام)براى ترويج دين كشته شد، و در اين راه تمام ياران او نيز شهيد شدند , ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
روایات جعلى در مورد عاشورا |
از امور مسلم تردید ناپذیر و مورد اتفاق تمام فرق اسلامى این است كه حضرت امام حسین علیه السلام بى نهایت مورد علاقه و محبت خاص جد بزرگوارش پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله بوده است و اظهار این موضوع از روایات فراوانى كه تواتر معنوى دارد ثابت مى شود و ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تاریخچه قمه زنی در ایران |
قیام امام حسین(علیه السلام) در هر عصر و زمان و برای هر ملت و مردمی پیامی دارد، پیامی که هیچگاه کهنه نمیشود، اما در شرایطی که همواره استعمارگران خون آشام در تلاش بودهاند تا نقش عاشورا را کم رنگ کنند و بنیانش را براندازند و ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
افسانه سر به محمل كوبيدن |
بارها شنيده ايم كه قمه زنان به اين روايت دروغ تمسك مي كنند و بي خبر از هم هجا مي گويند: اگر قمه زني و سر شكافتن در عاشورا و عزاي حسين علیه السلام جايز نيست پس چرا زينب سلام الله علیها سرش را به چوب محمل كوفت و سر و صورتش را آغشته به خون كرد! مگر امام سجاد علیه السلام همراه زينب نبود و اين اقدام عمه را نديد و .... |
|
|
|
|
|
|
|